Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Nymålat!

Av fieli - 16 oktober 2010 23:26

I två dagar har jag målat i mitt vardagsrum. Från tråkigt grått till fräscht vitt, i tak & på väggar. Jag var så trött på allt målande så vid 17-tiden idag när jag satt vid köksbordet & åt "lunch", en tunnbrödsrulle från Hejdegrillen (vilket ställe jag har missat, första men absolut inte sista gången jag köpte mat där!), höll jag på att ge upp... Tack vare lite pepp av Linda fortsatte jag, trots att hennes pepp gick ut på att jag skulle ta en paus, lite god mat & gott vin!   
Jag har målat, målat & målat & jag trodde aldrig det skulle bli bra. Men nu ikväll, vid 21.30, när jag var klar med fjärde strykningen så kände jag mig klar, med väggarna i alla fall. Nu återstår att måla lister, lite vid fönstret & runt dörröppningen. Och så få ordning på möblerna & det... Nackdelen med att bo litet & renovera är att det inte finns så mycket plats att ställa allt på, det står grejor överallt just nu... Men det får jag ta tag i imorgon. Förhoppningsvis hinner jag lite målande & städande mellan babysimmet med Alice & Oscar & box-passet med Kicki. Jädrar vad fort helgen går när man har sånt här att styra med, & då var jag ändå ledig igår! 

Nu har jag slappat lite i soffan, ätit godis, druckit ett glas vin & kollat på ett gammalt avsnitt av Doobidoo som jag av någon anledninga hade spelat in. Nu sitter jag här med tunga ögonlock & ska faktiskt ta med mig Flisan & krypa ner under täcket & njuta av den goda sömn man får när man jobbat hårt! Godnatt! 

 
 
Ingen bild

L B-z

17 oktober 2010 19:54

Du är ju bara bäst! Puss vännen

fieli

17 oktober 2010 23:04

TAAAAAAAAACK!!! Puss, pepp-coachen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fieli - 10 april 2011 12:22

Jag undrar vem hon är, den där tuffa, modiga tjejen. Jag undrar hur hon vågar, var hon får sitt mod ifrån. Dra iväg själv på fest. Öppna sitt hjärta & förklara sina känslor. Riskera en nyfunnen vänskap. Men så kommer jag på det. Det är Fieli. Det...

Av fieli - 30 januari 2011 00:04

Jag lyssnade på en fin låt med vacker text. Den säger mycket. "Du får inte" med Sonja Aldén.   Du får inte knacka på min dörrOm du inte är beredd att komma inDu får inte göra om mitt namnOch börja kalla mig för dinOch du får inte vandra på min ...

Av fieli - 19 januari 2011 21:35

Jag har, för vilken gång i ordningen?, återigen kommit på hur kul jag tycker det är att träna! Jag undrar bara hur länge jag ska komma ihåg det? Det är ju det stora problemet; att jag så lätt glömmer bort det. Men nu när jag väl kommit på det passar ...

Av fieli - 12 januari 2011 20:37

För mig handlar det inte om att jag inte kan, jag VET att jag kan. Det som folk säger, i all välmening, att det är bra att pröva på; att klara sig själv. Det har jag på sätt & vis gjort mer eller mindre i hela mitt liv. Nej, för mig handlar det om at...

Av fieli - 26 december 2010 12:31

För min del är julen över nu. Julafton klarades av riktigt bra med besök hos farmor, på kyrkogården för att tända ett ljus för mamma & sen hos morbror med familj. Det var julmat, Kalle, tomte, julklappar & lek med kusinernas tre olika tv-spel. Som av...

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards