Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av fieli - 27 oktober 2010 21:53

Idag stängde jag igen på jobbet redan klockan 16. Det är det som är det bästa med att vara så tidigt på jobbet: man får även gå hem tidigt! Kvart över fyra kom Carin & hämtade mig, vilket var extra skönt just idag när det var regnigt, blåsigt & ruggigt. Vi åkte genom stan ut till Unnerstad. Jag hade inte varit där tidigare så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Det var mysigt & fanns en massa fina grejor. Jag hittade massor jag ville köpa men även om mycket var förvånansvärt billigt så fick jag lägga band på mig. Jag kan inte bara köpa inredningsgrejor för dom pengar som är kvar när räkningarna är betalda... 

Jag köpte i alla fall den underbara ängeln Dolores de luxe, ett litet ljushus (inspirerad av Linruz) & två lyktor till tavellisten i sovrummet. 

Dessa inköp gjorde även att jag blev sugen på att äntligen få upp tavellisten i sovrummet där som sagt ljuslyktorna ska stå. Så det blev en pizza (tyckte jag var värd det eftersom jag knappt åt i helgen...  ) & sen fram med borr, vattenpass, plugg & skruv. Och rätt vad det var så satt den där! 

Och med mögeltavlorna & ljuslyktorna på plats! Jag är SÅ nöjd när jag ger mig på sånt här & klarar det bra! Jag är ju faktiskt helt grym!!!   

Och detta peppade mig! Så jag flyttade om ett par tavlor i sovrummet, spikade upp Ballongflickan över soffan & mina ljusfacklor i vardagsrummet. Nu måste jag köpa mer plugg innan jag kan ge mig på att sätta upp FEM tavellister rakt i vardagsrummet... Hm... Vi får väl se när jag ger mig på detta...   

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards