Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Nu så!

Av fieli - 3 november 2010 21:36

Ett par rader på bloggen innan det är dags att börja med "läggningsrutinen" igen. Det går inte att vara så här trött, jag måste göra något åt det. Jag höll på att somna på förmiddagens möte & då var det ändå något intressant det pratades om. Jag fick tips om att köpa rosenrot på hälsokosten så det gjorde jag igår & ikväll blir det alltså "läggningsrutinen" igen = spikmatta & avslappning & så bums i säng efter det, i skaplig tid. 

Idag kom jag att tänka på något min terapeut pratade om, när det gäller stress. Min hjärna måste få vila. Den går på högvarv hela tiden & det är inte nyttigt. Då, när vi pratade om det, tänkte jag på det & kunde då göra något åt det. Nu går den på högvarv igen, utan att jag tänker på det & då är det svårt att göra något åt det... Det är så många tankar som snurrar & maler, fram & tillbaka, jämt & ständigt. Klart att hjärnan inte får vila. Men nu har jag ju i alla fall blivit medveten om det igen & då har jag en möjlighet att göra något åt det. Som t ex lägga mig på spikmattan & köra ett program avslappning & tänka på ingenting. 

Det har varit mycket roligt nu på sistone, det gör ju också att jag kan koppla bort grubblerierna. I helgen var Madde & Linda här & det var såååå mysigt! Vi hann med lunch & strosande i Gamla Linköping, mys här hemma & så en sväng till Unnerstad innan Madde åkte hem till Göteborg igen. Linda fick jag ha kvar ända till måndag morgon så vi hann med lite mer. Först sätta upp en tavla & borra upp en hylla, sen kom David & Frans & fikade & efter det tog vi en tur ut till Tornby för att besöka Rusta & handla på Maxi. 

 

Lördagens lunch blev Wallenbergare på Wärdshuset i Gamla Linköping & självklart drack jag mjölk till! 

Madde & Linda poserade något motvilligt... 

  Tack Tack vare turen till Unnerstad kunde jag köpa ljusstakarna jag ångrade att jag inte köpte första gången jag var där!


I måndags var jag på en mycket trevlig tjejmiddag hemma hos Erika & fick också se hur fantastiskt fint dom bor! Supergod mat & en massa prat gjorde det till en absolut toppenmåndag! Nu har vi redan bokat in nästa träff. Då blir det Vinterljus-promenad & soppa hemma hos mig.

Igår hade jag bokat in ett pass bodypump men tröttheten slog bort all träningslust & det blev en kväll i soffan, tända ljus, lite Flis-mys & en film. Skönt men samtidigt vet jag att jag hade varit piggare om jag tagit mig iväg till gymmet...

Ikväll har jag haft Martin & Hanna här. Jag bjöd på en av mina favvo-rätter: potatis- & purjolökssoppa (jag tror jag fått soppdille!) & så blev det kaffe & goda tryfflar (tack Madde & Linda!). Det var en riktigt mysig kväll!

Imorgon är det redan torsdag & då blir det hockey med Oscar, Emma & morfar. LHC spelar mot HV & vi får hoppas det går bättre imorgon än det gjort dom senaste matcherna... När jag väl går på hockey ser jag ju gärna att LHC vinner... HEJA HEJA! 

Nu var det ju det där med läggningsrutin & komma i säng skapligt... Samma visa varje kväll... GODNATT!

 
 
Lina

Lina

4 november 2010 08:02

Hej vännen.
Verkar som det är full rulle hos dig. Massa skojjsigheter på gång.
Soppa är verkligen mumsigt på hösten och jag ska nog ta och göra en till kvällen i hop med lite nybakat bröd.
Ta hand om dig.
Kram Lina

http://www.linruz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fieli - 10 april 2011 12:22

Jag undrar vem hon är, den där tuffa, modiga tjejen. Jag undrar hur hon vågar, var hon får sitt mod ifrån. Dra iväg själv på fest. Öppna sitt hjärta & förklara sina känslor. Riskera en nyfunnen vänskap. Men så kommer jag på det. Det är Fieli. Det...

Av fieli - 30 januari 2011 00:04

Jag lyssnade på en fin låt med vacker text. Den säger mycket. "Du får inte" med Sonja Aldén.   Du får inte knacka på min dörrOm du inte är beredd att komma inDu får inte göra om mitt namnOch börja kalla mig för dinOch du får inte vandra på min ...

Av fieli - 19 januari 2011 21:35

Jag har, för vilken gång i ordningen?, återigen kommit på hur kul jag tycker det är att träna! Jag undrar bara hur länge jag ska komma ihåg det? Det är ju det stora problemet; att jag så lätt glömmer bort det. Men nu när jag väl kommit på det passar ...

Av fieli - 12 januari 2011 20:37

För mig handlar det inte om att jag inte kan, jag VET att jag kan. Det som folk säger, i all välmening, att det är bra att pröva på; att klara sig själv. Det har jag på sätt & vis gjort mer eller mindre i hela mitt liv. Nej, för mig handlar det om at...

Av fieli - 26 december 2010 12:31

För min del är julen över nu. Julafton klarades av riktigt bra med besök hos farmor, på kyrkogården för att tända ett ljus för mamma & sen hos morbror med familj. Det var julmat, Kalle, tomte, julklappar & lek med kusinernas tre olika tv-spel. Som av...

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards