Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av fieli - 11 oktober 2010 21:29

Jag har ingen termometer så jag vet inte hur många grader det är ute om mornarna. Kanske är det lika bra det för hade jag vetat hur kallt det var imorse hade jag säkert tagit bussen... Frosten på bilarna utanför gav ju en liten vink & på radion pratades det om minusgrader men jag satte mig på cykeln & trampade iväg. Jisses så kallt det var om ben & öron! Helt klart kallaste morgonen hittills i höst. Men det är ju bara att försöka vänja sig nu, det går ju åt det hållet. 

Jag har i alla fall stickat lite på min mössa, både igår & idag, & det går ju snabbt framåt! Det värsta är väl att den blir nog för tjock för att få plats med under cykelhjälmen. Å andra sidan är jag tveksam till om nån mössa över huvudtaget får plats där under... Men jag skulle behöva en... 

Annars har jag ikväll inte gjort så mycket mer än slappat lite i soffan efter träningen. Det blev ett pass bodypump ikväll. Jag tog det lite lugnt även idag, med tanke på hur otränad jag är, men på torsdag hoppas jag kunna lägga på lite mer vikter.     

Innan jag åkte iväg & tränade fick jag chans att se mitt nymålade vardagsrumstak i något sånär dagsljus. Jag hann bara måla det en gång igår & var fundersam på om det kanske räckte. Det blev jämnt & fint men jag tyckte mig ändå se några rollerdrag lite grann så det får bli en omgång till. Jag har bestämt mig för att försöka ta ledigt på fredag för att kunna fortsätta måla & bli klar. Lyxigt värre men det får man väl unna sig nån gång!   

Och nu ska jag se till att komma i säng skapligt, så... Godnatt!   

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards