Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Helg!

Av fieli - 14 oktober 2010 20:12

Japp, ledig imorgon! Så jäkla lyxigt!   Och det blev en bra inledning på långhelgen att gå på lite oktoberfest-after work på jobbet idag. Jag, Carina & Henke gick redan strax efter 16, då det började. Efter ett par öl kände vi oss nöjda & jag var hemma redan vid 19, tack vare skjuts hem av rara Carina. Precis lagom, några timmar after work & ändå vara hemma skapligt. Perfekt!

Jag funderade helt kort på att börja maskera inför morgondagens väggmålande men jag behövde inte fundera så länge innan jag kom fram till att det istället fick bli lite mat, ett glas vin & soffan ikväll. Bra beslut, jag är rätt trött & jag hinner nog både maskera & måla imorgon. Trots att jag själv har svårt att tro det så ser jag fram emot att måla imorgon...! Själva målandet är ju inte så kul men jag vill verligen bli klar & få ordning i mitt vardagsrum nu. 

Lillebror ringde förut. Vi pratade lite om hockeymatchen vi ska boka biljetter till - morfars födelsedagspresent. Det blir LHC - HV71 den 4 november, om det nu finns biljetter kvar. Det är något att se fram emot, jag har inte lyckats se någon match än. Sen pratade vi lite om babysimmet på söndag som jag ska följa med på eftersom Emma är iväg i helgen. Det ska bli kul & mysigt! Han sa dock något om att sjunga fint men det låtsades jag inte höra.   Vaddå, vi ska väl bada, inte sjunga?   

Sen nämnde Oscar JUL. Och mitt hjärta hoppade över ett slag & jag fick en klump i halsen. Usch, jag får tårar i ögonen nu, bara när jag skriver om det & tänker på det. Dom hade pratat om jul & kommit fram till att dom ska vara hemma hos Emmas föräldrar på julafton. Mormor hade sagt att våra kusiner får bestämma hur dom vill fira jul och ses vi inte allihop på julafton så ses vi & firar en annan dag i julhelgen. Så brukar det ju vara. Det är bara det att jag brukar inte ha några som helst problem med att ha tid över i julhelgen, snarare tvärtom. Men i år har jag ingen "extrafamilj" i Småland att hälsa på. Och det där flängandet jag tyckt varit jobbigt kommer jag konstigt nog att sakna. 

Jag blir ändå varm i hjärtat när jag tänker på att Oscar sa att jag var mer än välkommen att fira julafton med dom hos Emmas föräldrar. Men vi konstaterade att julen är för jobbig för mig att tänka på just nu så jag förtränger det ett tag till & fokuserar på målning & babysim. Det räcker för stunden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fieli - 10 april 2011 12:22

Jag undrar vem hon är, den där tuffa, modiga tjejen. Jag undrar hur hon vågar, var hon får sitt mod ifrån. Dra iväg själv på fest. Öppna sitt hjärta & förklara sina känslor. Riskera en nyfunnen vänskap. Men så kommer jag på det. Det är Fieli. Det...

Av fieli - 30 januari 2011 00:04

Jag lyssnade på en fin låt med vacker text. Den säger mycket. "Du får inte" med Sonja Aldén.   Du får inte knacka på min dörrOm du inte är beredd att komma inDu får inte göra om mitt namnOch börja kalla mig för dinOch du får inte vandra på min ...

Av fieli - 19 januari 2011 21:35

Jag har, för vilken gång i ordningen?, återigen kommit på hur kul jag tycker det är att träna! Jag undrar bara hur länge jag ska komma ihåg det? Det är ju det stora problemet; att jag så lätt glömmer bort det. Men nu när jag väl kommit på det passar ...

Av fieli - 12 januari 2011 20:37

För mig handlar det inte om att jag inte kan, jag VET att jag kan. Det som folk säger, i all välmening, att det är bra att pröva på; att klara sig själv. Det har jag på sätt & vis gjort mer eller mindre i hela mitt liv. Nej, för mig handlar det om at...

Av fieli - 26 december 2010 12:31

För min del är julen över nu. Julafton klarades av riktigt bra med besök hos farmor, på kyrkogården för att tända ett ljus för mamma & sen hos morbror med familj. Det var julmat, Kalle, tomte, julklappar & lek med kusinernas tre olika tv-spel. Som av...

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards