Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Höstpyssel!

Av fieli - 27 september 2010 22:17

Oj oj oj, så trött jag var idag... Helgen tog hårt på mig men det var det värt! Bästa Carina hade hembakta bullar med sig till eftermiddagsfikan - precis vad jag behövde för att klara av sista timmarna... 

Efter jobbet cyklade jag till stan för att hämta ut den beställda sängkappan som nu äntligen kommit (& precis nu inser jag att jag inte ens öppnat paketet...). Jag gick även till garnaffären för att hitta garn till mössan jag ska "knitta" nu när jag igår var på Panduro & köpte en quick knit för detta. 

 

   

Jag fick så mycket inspiration så nu har jag även planer på att sticka mig en poncho framöver! Linda fick en superfin i present i lördags & jag satt & funderade på den där ponchon på bussen hem igår. Två raka stycken som man syr ihop & så fransar på det. Så enkelt att till & med jag ska klara av det!  

Tanken ikväll var annars att komma i säng tidigt för att sova ikapp lite men... Nu sitter jag här & klockan närmar sig halv elva. Men när jag väl kom igång med "knittandet" så kunde jag inte sluta! Det är det som är det bästa; att det går så himla snabbt! Men jag får nog ge mig nu & se till att gå & lägga mig. Imorgon kommer ju Sofie & käkar innan vi ska bugga! 

Godnatt!

 
 
Ingen bild

Erika S

28 september 2010 10:26

Jasså du har börjat blogga :) Passar dig som gillar att skriva. Det där har jag aldrig sett! Ser riktigt kul ut, nästa gång vi ses måste du ta med och visa! Vill helst inte ha familjen hemma så jag hoppas att dom kan bly men våra föräldrar är alla iväg utomlands väntar på att dom ska komma hem innan vi kan ses hos mig. Kram

fieli

29 september 2010 22:01

Vad kul att du hittat hit! Ja, det är bra att skriva av sig, tycker jag!
Det är jättekul & superenkelt att sticka med quick knit! Går fort som tusan! Påminn mig bara så tar jag med det när vi ses framöver! Kram kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fieli - 10 april 2011 12:22

Jag undrar vem hon är, den där tuffa, modiga tjejen. Jag undrar hur hon vågar, var hon får sitt mod ifrån. Dra iväg själv på fest. Öppna sitt hjärta & förklara sina känslor. Riskera en nyfunnen vänskap. Men så kommer jag på det. Det är Fieli. Det...

Av fieli - 30 januari 2011 00:04

Jag lyssnade på en fin låt med vacker text. Den säger mycket. "Du får inte" med Sonja Aldén.   Du får inte knacka på min dörrOm du inte är beredd att komma inDu får inte göra om mitt namnOch börja kalla mig för dinOch du får inte vandra på min ...

Av fieli - 19 januari 2011 21:35

Jag har, för vilken gång i ordningen?, återigen kommit på hur kul jag tycker det är att träna! Jag undrar bara hur länge jag ska komma ihåg det? Det är ju det stora problemet; att jag så lätt glömmer bort det. Men nu när jag väl kommit på det passar ...

Av fieli - 12 januari 2011 20:37

För mig handlar det inte om att jag inte kan, jag VET att jag kan. Det som folk säger, i all välmening, att det är bra att pröva på; att klara sig själv. Det har jag på sätt & vis gjort mer eller mindre i hela mitt liv. Nej, för mig handlar det om at...

Av fieli - 26 december 2010 12:31

För min del är julen över nu. Julafton klarades av riktigt bra med besök hos farmor, på kyrkogården för att tända ett ljus för mamma & sen hos morbror med familj. Det var julmat, Kalle, tomte, julklappar & lek med kusinernas tre olika tv-spel. Som av...

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards