Alla inlägg den 19 september 2010

Av fieli - 19 september 2010 21:13

Sitter i soffan med en kopp te & tända ljus runt omkring mig. Flisan ligger bredvid mig & myser & genom fönstret ser jag månen. Ganska mysig söndagkväll. 

Tv:n står på, valvaka förstås. Jag lyssnar med ett halvt öra men har inte missat att Sverigedemokraterna fått allt för många röster. Skrämmande. Resultatet är inte klart än & man kan bara hoppas att det ändrar sig...

Idag är första dagen på 1 1/2 vecka som jag inte har ont i halsen. Vilken glädje! Det gör att det tråkiga beslutet att stanna hemma igår istället för att gå på Sofies fest känns mycket bättre. 

Söndag har blivit lite av min tvätt- & städdag & idag genomförde jag dessa sysslor utan större gnäll, jag var så glad över att orka med det. Och i & med att jag inte kunnat städa på ett tag nu eftersom jag varit sjuk så var det ju desto roligare att göra det nu.   Jag gillar verkligen när det är nystädat, rent & undanplockat. Jag passade även på att "städa" Flisan - hon blev kammad & fick klorna klippta. Jag kan ju inte med att skicka henne till Andreas mormor på fredag utan att vara kammad, då får jag skämmas.    Andreas mormor kammar Flisan varje dag, det gör inte hennes matte... 

Jag gick ju förstås & röstade idag också. Vallokalen var dagiset här på gården så det krävdes inte nån längre promenad. När jag stod där bakom skärmen funderade på om jag verkligen borde få rösta, när jag är så dåligt insatt i det hela. Men jag gick på magkänslan & att inte rösta alls var aldrig aktuellt. När kuverten var inlämnade tog jag kameran med mig & gick en stillsam promenad runt min älskade å. Skön, frisk höstluft & solen sken, jag bara njöt. 

  

Väl hemma igen stod Martin & Hanna & väntade på mig utanför porten. Det är alltid lika roligt & trevligt att få besök av dom. Vi tog en fika vid köksbordet & pratade lite om valet & resor & vad vi vill hitta på framöver. Vi drömmer alla tre om att åka till New York igen. Vi får väl se om vi kan få den drömmen att bli verklighet framöver. Det går åt att spara rejält i så fall för ska man till New York ska man kunna shoppa. Mycket. I övrigt kom vi väl fram till att det får bli lite hockey, nån bowling & en middag på Stångs under hösten. Man måste ha lite roligt att se fram emot för att klara hösten!   Nu närmast ser jag fram emot att få komma tillbaka till verkligheten & jobbet imorgon, buggen på tisdag, klippningen på torsdag & min stundande helgtripp till Göteborg! Som jag längtar!!!    Nu ska jag dricka upp sista teslurken & fokusera lite på valvakan innan det är dags att lägga huvudet på kudden för att orka upp tidigt imorgon. Godnatt! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards