Alla inlägg den 29 september 2010

Av fieli - 29 september 2010 22:01

Dagarna springer iväg så fort, jag hinner inte riktigt med. Det är redan onsdag, jag tycker det precis nyss var söndag kväll & jag satt här i soffan. Och på fredag börjar ju oktober. Men, det är bra att tiden går, tiden läker sår, hur klyschigt det än låter. Jag vet att det är så.

Ikväll var planen att följa med Kicki & prova afropowerdance. Jag är tveksam till att det är nåt för mig men jag har sagt att jag ska ge det en chans. Nu hade Kicki ont i halsen idag så vi avbokade, jag tyckte det kändes lite läskigt att gå dit själv första gången...   Men jag SKA prova nån gång framöver!

Istället åkte jag hem & tog hand om 1 1/2 veckas tvätt, så det gjorde inget att jag fick lite extra tid till det... Sen ägnade jag en hel del tid till kvällens middag; fiskbiffar. Jag hittade nåt recept härom dagen på fiskbiffar & lagade alltså detta idag. Jag har gjort det tidigare men då med lax & utan recept, idag blev det med sej & efter recept. Men det blev inte gott! Biffarna höll inte ihop & jag gillade inte smaken av örterna man skulle ha i. Nä, jag åt så jag blev mätt nu ikväll men dom som blev över åkte sen i soppen istället för i matlådan till imorgon. Trist att det blir så när jag nu la ner lite tid på det. Men men...

När tvätten & maten var avklarad packade jag äntligen upp sängkappan, strök den & la på den på sängen. Det blev riktigt bra faktiskt! Sen hamnade jag i soffan med min quick knit. Det går förbluffande fort att sticka på den alltså! Så himla skoj! Jag är spänd på att se hur mössan blir, jag undrar om den blir för tjock när jag stickar med dubbelt garn men jag fortsätter så får vi se.

Jag har varit & är så otroligt trött men jag tror det är sviter efter lite för lite sömn i helgen & att det fortsatt även i veckan. Jag har haft svårt att komma i säng & väl i säng har jag haft svårt att somna. Just nu känns det som om jag skulle kunna somna sittandes här så jag ska faktiskt göra mig iordning & krypa ner. Imorgon efter jobbet blir det after work så då behövs det lite ork.   

Jag saknar min lilla Flisan, det är så tomt här hemma utan henne... Men hon har det ju så bra hos Andreas mormor, det vet jag ju, & snart är hon hemma hos mig igen!    Men först väntar ytterligare en toppenhelg i Göteborg!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards