Alla inlägg den 17 september 2010

Av fieli - 17 september 2010 21:19

Funderar över fredagsmys. Det känns som om det är ett relativt nytt begrepp? Jag gillar det men konstaterar att fredagsmys är bättre efter en jobbdag än en "hemma & vara sjuk"-dag. Och fredagsmys är lite bättre när man delar det med någon.

För min del blev det soffan med Flisan, Idol & en skål med smågodis. Och lite tända ljus förstås. 

 Idag fick jag mig en rejäl sovmorgon. Jag vaknade inte förrän framåt halv tolv...! Jösses, en sån rejäl sovmorgon var längesen! Men kanske var det det jag behövde; idag är första dagen på evigheter som jag känner att det inte gör riktigt lika ont i halsen! Vågar inte ropa hej riktigt än men det är ett stort steg framåt i alla fall. Och jag börjar känna lite hopp!

Det var otroligt skönt att ta den lilla, långsamma promenaden till vårdcentralen i eftermiddags. Vid varje steg tänkte jag på att gå långsamt så jag inte skulle anstränga mig. Ha ha, jag såg nog jätterolig ut där jag tassade fram! 

Efter besöket på vårdcentralen hade jag bestämt mig för att köpa lite smågodis till kvällens fredagsmys & dom har rätt bra smågodis på det stället där jag får hämta ut postpaket som är för stora för att delas ut i brevlådan. Så jag slog två flugor i en smäll & köpte smågodis & hämtade ut paketet med jackan jag köpte på Tradera härom dagen. Provade den när jag kom hem & jag är nöjd med köpet! 

Jag väntar fortfarande på leveransen av sängkappan jag beställde i söndags. Tycker det är lite märkligt att jag inte fått nån information om det, mer än bekräftelse på att dom tagit emot min order... Jag mailade idag för att få status på ordern men fick inget svar. Det vore kul om den dök upp snart... 

Nähä, nu ska jag zappa lite. Trevlig helg! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards