Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Superhelgen!

Av fieli - 26 september 2010 20:35

Det är söndagkväll igen & jag sitter i soffan, tända ljus runtomkring i vardagsrummet. Det enda som saknas är Flisan. Hon åkte med Andreas till Andreas mormor i fredags & kommer inte hem förrän nästa söndag. Konstigt vad tomt det kan kännas. 

Det har varit en helt fantastiskt bra helg!   I fredags after work med kära gamla kollegor på Ritz. Mycket prat & skratt & det var så härligt att träffa alla!!! I lördags fick jag umgås med familjen Bergholtz hela dagen & på kvällen var det superhärlig födelsedagsmiddag med Lindas trevliga tjejkompisar! Otroligt god mat med gott vin till & massor med prat & skratt!   Idag blev det liiite längre sovmorgon än igår & ett mysigt uppvaknande när Frans smög ner för trappen till mig! Jag åkte in till stan lite tidigare & hann springa runt & leta svart grafitti-nagellack, tyvärr utan framgång, & köpa två stycken quick knits på Panduro. Så nu ska jag inhandla garn & sticka mössor & benvärmare! Fick mig även en god latte & en macka på NK-fiket innan bussen gick hem. 

Det var lite segt hem på bussen, jag lyckades inte somna & att bara sitta så där utan sysselsättning är inte bra för mig. Det ger mig för mycket tid till funderingar... Men till slut var vi hemma igen & det en halvtimme tidigare än enligt tidtabellen! Väl hemma i lägenheten packade jag raskt upp väskan & gick ut på en kort promenad runt ån. Det har varit en stillasittande innehelg så jag behövde röra lite på mig & få lite frisk luft. Och så saknade jag ån!   Nu har jag ätit lite & sitter här & myser & målar naglarna & njuter av att tycka det är så härligt att komma hem, hur bra man än har haft det när man varit borta! 

Kommande vecka bjuder på både vardagsmåsten som städ, tvätt & handling (eftersom jag nu inte var hemma idag, söndag, som är min städ-, tvätt- & handlingsdag) & trevligheter som middag med Sofie innan buggen på tisdag & after work med kollegorna på torsdag innan det bär av till Göteborg igen på lördag för att fira Madde!!!   

Ha en fin vecka, vänner! Kram kram!

 
 
Lina

Lina

27 september 2010 18:38

Låter som du hade en toppen helg :)
Grafittinagellack....vad är det?? Nu blir jag nyfiken ;)
Kram kram Lina

http://www.linruz.se

fieli

27 september 2010 22:17

Japp, den var verkligen toppen!!! =)
Nagellacket kan du kolla in här:
http://www.kicks.se/isadora/makeup/naglar-c159/graffiti-nail-top-p12277
Kram!

 
Lina

Lina

30 september 2010 12:48

Åhhhh funkar det verkligen???

http://www.linruz.se

fieli

30 september 2010 14:40

Jag vet inte, jag har ju ännu inte lyckats få tag i det svarta grafittinagellacket... Men jag tror även det finns en film på Youtube & där såg det ut att funka! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fieli - 10 april 2011 12:22

Jag undrar vem hon är, den där tuffa, modiga tjejen. Jag undrar hur hon vågar, var hon får sitt mod ifrån. Dra iväg själv på fest. Öppna sitt hjärta & förklara sina känslor. Riskera en nyfunnen vänskap. Men så kommer jag på det. Det är Fieli. Det...

Av fieli - 30 januari 2011 00:04

Jag lyssnade på en fin låt med vacker text. Den säger mycket. "Du får inte" med Sonja Aldén.   Du får inte knacka på min dörrOm du inte är beredd att komma inDu får inte göra om mitt namnOch börja kalla mig för dinOch du får inte vandra på min ...

Av fieli - 19 januari 2011 21:35

Jag har, för vilken gång i ordningen?, återigen kommit på hur kul jag tycker det är att träna! Jag undrar bara hur länge jag ska komma ihåg det? Det är ju det stora problemet; att jag så lätt glömmer bort det. Men nu när jag väl kommit på det passar ...

Av fieli - 12 januari 2011 20:37

För mig handlar det inte om att jag inte kan, jag VET att jag kan. Det som folk säger, i all välmening, att det är bra att pröva på; att klara sig själv. Det har jag på sätt & vis gjort mer eller mindre i hela mitt liv. Nej, för mig handlar det om at...

Av fieli - 26 december 2010 12:31

För min del är julen över nu. Julafton klarades av riktigt bra med besök hos farmor, på kyrkogården för att tända ett ljus för mamma & sen hos morbror med familj. Det var julmat, Kalle, tomte, julklappar & lek med kusinernas tre olika tv-spel. Som av...

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards