Alla inlägg den 14 november 2010

Av fieli - 14 november 2010 21:13

"Hallen är så liten, den går snabbt att måla", tänkte jag. Så i fredags när jag ändå skulle över ån till djuraffären för att köpa mat till Flisan så passade jag på att gå bort & köpa målarfärg också. Mörkt, grått & regnigt & strax före 18 en fredagkväll med 2 kg kattmat & 5 liter målarfärg men enivs är jag ju & har jag fått för mig nåt har jag svårt att släppa det. 

Väl hemma blev det skräpmat, Doobidoo, Skavlan & inspelade Idol & trött som en tok somnade jag sen i soffan. Så vid 23.30 när jag vaknade till tog jag fram spacklet & fixade till väggarna i hallen.

På lördagsmorgonen vaknade jag till när klockradion gick igång vid 8 & sen somnade jag om & sov så gott så till strax före 10... Och inte var jag piggare för att jag sovit ut men så är det när tröttheten sitter i hjärnan. 

Maskeringen av hallen tog bra lång tid & jag hann bara måla listerna & runt dörrarna en gång innan Sara kom & hämtade mig för en toppentrevlig kväll hos Fia i Linghem! God mat, rödvin & en massa, massa prat hela kvällen & natten. ENERGI! 

Imorse vaknade jag lite tidigare än igår men Emma & Alice skulle hämta mig 11.20 för att åka på babysim så det blev inget gjort på förmiddagen. Väl hemma vid 13 satte jag igång med målandet. Listerna & dörrfodren fick en andra strykning & så taket & väggarna sin första. Samtidigt som jag hade tvättstugan... Inte optimalt men det gick. Strax före halv fem messade Hanna & frågade om jag ville komma över & äta hembakad pizza & se hockey. OM jag ville! Men, jag var fast i mitt målande så jag fick tacka nej. Vid halv sju var jag äntligen klar & insåg att jag inte ätit sen frukost... Matt & skakig beställde jag en pizza som jag vräkte i mig samtidigt som jag, återigen, konstaterade att renovering inte är bra för mina matvanor. Jag har liksom "inte tid" att laga mat & äta. 

Nu sitter jag här & halvsover & inser att en hall, hur liten & smidig den än kan verka, som har FEM dörröppningar tar tid! MYCKET TID. Och att det återstår en strykning av taket & en strykning av väggarna innan jag är klar... Förhoppningen är att det är lite lugnt på jobbet imorgon eftermiddag så jag kanske skulle kunna gå hem lite tidigare & måla klart. Hoppas, hoppas. Jag gillar INTE renoveringsstök... 

Presentation


en funderande fröken som försöker hitta rätt i & lära sig trivas med sitt nya liv.

en fighter-tiger som behöver sysselsättning för att inte fundera allt för mycket.

en rastlös själ som fyller dagarna med jobb, träning, vänner & kattmys framför tv:n.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards